myRMA_Process

Firma QNAP uruchomiła usługę myRMA, dzięki której użytkownicy urządzeń QNAP NAS mogą liczyć na jeszcze sprawniejszą i bardziej transparentną obsługę zgłoszeń serwisowych RMA (Return Material Authorization) w razie awarii. Klienci mogą również opcjonalnie skorzystać z rozszerzonej gwarancji QNAP Extended Warranty Service, pozwalającej na wydłużenie okresu gwarancyjnego nawet do 5 lat.

Firma QNAP zainwestowała znacznie środki w optymalizację usług online – dzięki temu klienci mogą korzystać z nowego serwisu Service Portal, logując się na oficjalnej stronie firmy QNAP z pomocą swojego identyfikatora QNAP ID. W przypadku awarii sprzętu użytkownik może skontaktować się z QNAP tworząc odpowiednie zgłoszenie online w serwisie Service Portal – w oparciu o dostarczone w zgłoszeniu informacje, pracownicy serwisu ocenią, czy niezbędne jest przeprowadzenie procesu RMA. Jeśli dany produkt będzie wciąż objęty gwarancją, użytkownik może liczyć na darmową naprawę lub wymianę sprzętu.

W sytuacji, gdy gwarancja nie będzie już obowiązywała, użytkownik QNAP myRMA będzie mógł skorzystać z płatnych usług serwisowych – pracownicy serwisu ocenią stan urządzenia i oszacują cenę naprawy, w oparciu o typ awarii i stopień uszkodzenia (przewidziano trzy główne poziomy uszkodzenia – ich opisy znajdują się w tabeli poniżej). Kalkulacja kosztów przygotowana przez QNAP będzie obejmowała następujące koszty: wymiany komponentów, nakładu pracy oraz dostawy w jedną stronę. Jeśli użytkownik zgodzi się na zaproponowaną cenę i uiści ją online, będzie mógł wysłać uszkodzone urządzenie do wskazanego centrum serwisowego. Dodajmy, że QNAP obejmuje wszystkie naprawione w ramach serwisu pogwarancyjnego urządzenia darmową, 180-dniową gwarancją (której bieg rozpoczyna się w momencie dostarczenia klientowi naprawionego produktu).

Poziom uszkodzenia Poziom 1 Poziom 2 Poziom 3
Opis Reinstalacja firmware; wymiana/naprawa niewielkich podzespołów. Wymiana/naprawa jednego z kluczowych podzespołów Wymiana/naprawa jednego z kluczowych podzespołów oraz innych elementów.

Na wypadek niespodziewanej awarii urządzenia, QNAP rekomenduje klientom wykupienie rozszerzenia ochrony gwarancyjnej. Więcej informacji

Proces realizacji QNAP myRMA

Image-myRMA-Process-en

Źródło: QNAP.COM